Galata’ya


Ben seni nasıl seviyordum biliyor musun?

 Binlerce gece sana veda edip sabaha seviyorum diye başladım. Hoş narkozluyken de ilk seni sayıkladım. Resimlerin vardı, zihnimde anıların. Gözün görmediğini gönül silmiyordu. Unutmamak için bahanem çoktu. Ölesiye hayatımdaydın ki. Seni sen yokken sevmek başardığım en büyük zaferdi. Bir yerlerde nefes aldığını, yaşadığını ve gülümsediğini bilmek mutlu olmama yeter di. Sevmek böyleydi gözümde. Bensiz mutluysan mutlu halinle seni uzaktan sevebilirdim. . Seninle karşılaşmak umuduyla sevdiğin şarkıcının konserlerine koşmak. Seni düşleyerek dinlemek müzikleri. Aynı gökyüzüne baktığımı bilerek gülümsemek sabahları. Bana seni hatırlatan sahillerde geçmişti izin günlerim. Çok saçma değil mi. Gözünün aşina olduğu sokağı sevmiştim, belki elin değdi diye Üsküdar’daki bankları. Öylesi bir sevdayla doluydu ki kalbim , kimse aklımın ucundan bile geçmedi.Sonra sen çıktın yine geldin hayatıma. Bu sefer o sahilde el ele yürüdük, o bankta oturduk, aynı gökyüzünü izledik, aynı masada içtik rakımızı. Ben sana dair ne varsa ezberledim. Sırf bana benzettin diye Evgenia’yı sevdim. Okurken aklına getirdi diye Ahmet ümit’ i..

Hayatıma girdiğin andan itibaren ihtimaller kalktı. Gözlerin hangi manzaraya aşina biliyorum. Ellerin hangi banka değdiğini de. Hangi çiçekçiden kaçtığımızı ve çocukluğunun geçtiği sokakları da. Senin için hayatım da ilk defa tek çıktığım yolculuğu biliyorum. Annenle perde seçtiğimiz o günü. Annemle tanıştığında ki heyecanı biliyorum  mesela anneannemin 6 aya düğün derken ki mahçupluğumu. Çakır Ahmet’ten yediğimiz tatlıyı. Bunlar hiç gitmeden istikrarla dönüyor zihnimde. Her şey burda ama sen yoksun. Seninle çevrili bir şehrin ortasında tabuttan farksızım. anılardan kaçarak geçiriyorum günleri.Senden ve Galata’dan kaçarak. 


Geçen sene bu günden bir hatırlatma düştü önüme. Güzel bir fotoğraf karesi...

Bazen kıvılcım yakmaz aydınlatır demiştim. Senin gözlerinden tüm gökyüzünü. İşte o gökyüzünde deli bir şimşek çaktı kalbimin orta yerine. Sen beni iki günde unutursun ama ben seni 5 asıra sığdıramamam. Kaçarım sadece. Kaçarım gökyüzünden yağmur umarak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Veda

DUVARLAR5

Pişmanlık